L’Ajuntament de València dona un camió de bombers a una ONG per a reforçar les emergències al Perú

El vehicle serà destinat als bombers voluntaris de la ciutat peruana de Talaia gràcies a la col·laboració amb Bombers pel Món

La donació inclou formació especialitzada per a millorar la capacitat d’actuació en incendis, rescats i emergències

L’Ajuntament de València ha fet una donació d’un camió de bombers a l’ONG Bombers pel Món, el qual podrà continuar sent utilitzat per bombers voluntaris de la ciutat de Talaia, al Perú.

Es tracta d’un vehicle d’extinció que compta amb tot l’equipament especialitzat necessari per a atendre incendis forestals, rescats aquàtics i excarceracions de vehicles.

Esta acció solidària, impulsada per Bombers pel Món, es completarà amb una activitat de formació específica que es durà a terme després de l’estiu, amb l’objectiu que els agents de bombers de la localitat peruana adquirisquen els coneixements necessaris tant per a l’ús del vehicle com dels materials donats, i puguen reforçar les seues capacitats en matèria de rescat i emergències.

“Es tracta d’una aliança internacional basada en la solidaritat, l’intercanvi de coneixements i el compromís amb la protecció de les comunitats i el territori”, ha destacat el regidor d’Emergències, Juan Carlos Caballero.