La nova infraestructura permetrà ampliar la flota municipal fins als 530 vehicles
La inversió global de quasi 20 milions d’euros impulsarà l’electrificació del transport públic

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha tret a licitació la construcció d’un nou depòsit al barri del Safranar, una infraestructura estratègica que comptarà amb 79 places d’estacionament: 60 per a autobusos articulats i 19 per a autobusos estàndard. El projecte inclou també la urbanització de l’accés que connectarà les noves instal·lacions amb les actuals cotxeres de Sant Isidre, situades a només 400 metres.
La nova infraestructura suposa una inversió de 5,9 milions d’euros i respon a la necessitat d’atendre l’augment de la demanda del transport públic a la ciutat. L’EMT ha registrat rècords històrics de viatgers en els últims anys, superant els 120 milions de passatgers.
Gràcies a aquest nou depòsit, la flota municipal podrà créixer dels 496 autobusos actuals fins als 530 vehicles. Aquesta ampliació es complementa amb la compra de 222 nous autobusos, valorada en 118 milions d’euros, entre els quals hi ha 120 autobusos elèctrics, 98 híbrids articulats i 4 minibús.
Les obres del depòsit del Safranar estaran completades durant el segon quadrimestre de 2027, encara que una part de les instal·lacions podrà utilitzar-se com a aparcament aproximadament nou mesos després de l’inici dels treballs.
Paral·lelament, l’EMT ha licitat noves actuacions als depòsits de Sant Isidre i del Nord per valor de 4,3 milions d’euros, destinades a habilitar 48 nous punts de càrrega per a autobusos elèctrics. Aquestes actuacions se sumen als projectes d’electrificació ja executats o en desenvolupament.
Coa de la notícia
Amb el conjunt d’inversions previstes, l’EMT passarà de disposar de dues cotxeres a tres, augmentarà les places d’estacionament de 497 a 576 i multiplicarà els punts de recàrrega de 22 a 168. Segons el regidor de Mobilitat i president de l’EMT, Jesús Carbonell, més del 91 % de la flota estarà formada per autobusos elèctrics i híbrids en 2027, consolidant l’aposta municipal per una mobilitat més sostenible i preparada per a l’increment futur de passatgers.


